onsdag 26 januari 2011

A new era has come..

Onsdagen den 26e Januari 2011. Det skriver vi in i historieböckerna under kategorin uppstart av grymma akvarium.

Jag och Niklas som jag köpte akvariet av "finputsade" aquascapen lite och körde igång sumpen. Vilket jäkla slaskande. Blev dock inte helt nöjd eftersom returpumpen är så pass kraftig att det blir ett sörplande ljus från boxen samtidigt som det rent av forsar ner vatten i sumpen. Så det blir att inhandla en enkelkran från Eheim så man kan lätt strypa ner flödet.

Gjorde en enkel lösning på belysning inne i sumpen där jag klämde in två t5 rör med hjälp av "GLO-systemet". Smidigt och snyggt. Det är även den enda bilden ni får idag eftersom akvariet fortfarande är grumligt plus att vissa personer har haft anmärkningar på min bildkvalité. Därav avvaktar jag med bilder på inredningen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar