tisdag 11 januari 2011

Grisen

Vi fortsätter trumma på i högsta hastighet. Idag fick jag ett samtal från en karl i Boden som hade en Eheimpump till salu. Vilken då? JO, 1260 som jag drägglat om länge. 500 pix, vilken lycka! Då var det problemet ur världen och nu har jag i princip all teknisk utrustning till att få igång det. =D


Stor som ett as, vilken GRIS!




Såhär enkelt hade jag tänkt lösa vattnet som ska dras upp igen från returpumpen. Kommer nog ändå borra ett gäng små hål lite högre upp vid utblåset IFALL pumpen skulle lägga av. Då slipper man baksuget när luft sugs in i hålen och parketten håller sig fin.


//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////



Imorgon bitti ska jag bege mig mot Colorama och införskaffa mig färg till baksidan av akvariet. Det lutar åt någon ljus nyans av blått. Har kikat runt lite och sett att det är väldigt olika från kar till kar. Vissa kör med mörkblått vilket ger ett snyggt djup, medan andra har ljusblått eller nästan turkos. Fördelen med det är att akvariet ser mycket ljusare och fräschare ut.

Vilket dilemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar