onsdag 12 januari 2011

Bänkbygge etapp 3 & sumpen

Ikväll var det dags att återuppta bänkbyggandet. Var och köpte spånskivor på Byggmax som jag hade tänkt täcka för båda kortsidorna och baksidan. Framsidan har jag ännu inte bestämt mig för hur jag ska göra, om det blir luckor eller en snygg panel.

Skivorna målades svarta på insidan och skruvades enkelt på plats. Som ni kanske ser på vissa bilder så är inte skivorna speciellt raka, men det som inte syns för ögat är inget att haka upp sig på. Viktigaste är trots allt framsidan och framförallt akvariet!





Vi "provkörde" sumpen och kikade om den höll tätt med mina fint limmade skivor, vilket den också gjorde. Imorgon ska jag försöka pallra mig till färgbutiken och fixa bakgrunden. Försov mig senast. xD

Erik inspekterar tätheten.




Awesome!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar