onsdag 13 januari 2010

Adoptivbyrå



Har kommit i kontakt med en Kalixbo med samma genuina intresse som jag. Var dock längesen jag surrade med honom tills han ringde mig idag och berättade om att han just hade köpt en Gul Kirurg till sitt akvarium, där det bor en Palettkirurg (Paracanthurus hepatus) sen tidigare. Det hade fungerat ett par månader men sedan gått utför. Därför frågade han mig om jag ville ta över den lille parveln vilket jag inte kunde tacka nej till. Därför kommer det en ny kirurg till karet mitt under lunchtid imorgon. Får se hur min Segelfenskirurg tar emot honom. Som tur ska de vara en av de fredligare kirurgerna.

Huh, blir att planera ett större akvarium i framtiden. Kränga iväg alu 720 liters akvariet och satsa på ett helglas akvarium mellan 500-650 liter med salt. Mumma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar