måndag 21 december 2009

Djuren i karet III

Nästa korall till rakning blir i en annan form av utförande. Denna gång är det inte jag som ska få presentera informationen. Av den enkla orsaken att jag inte helt enkelt inte vet vad jag har köpt. Jag vet, det är inget som rekommenderas och främst inte inom saltvattensvärlden. I denna fråga är jag således ingen förebild.

Det är alltså jag som vill ha hjälp. Vad är det jag har köpt för korall? Skriv gärna i kommentators fältet med era förslag. Den som bidrar med den rätta identifieringen kommer få dels en fragg av mig och liten näve med Dinoflagelater av Dahlberg. Ett erbjudande utöver det vanliga. Och ni som inte är det minsta intresserade av de två gåvorna kan byta ut dem mot en gratis öl vid något lämpligt tillfälle.


Första bilden är 5 minuter efter ikoppning. Bilden nedan är i nuvarande tillstånd.


Seså, hjälp mig!

Andra nyheter

Såg att min Segelfenskirurg hade någon form av lätt beläggning på kroppen och andades med en gäle. Testade nitrit vilket var knappt mätbart och pH låg kring 8,2. Ska köra ett lättare vattenbyte och se hur det tar sig. Han äter fortfarande. Återkommer!

2 kommentarer:

  1. Jaja det är en Tubipora musica, hit med en frag nu ;) OCH en öl! :D

    SvaraRadera
  2. Nej Anton det är en Gonipora. Så jag tror det är du som får bjuda Alex på en öl

    http://www.reeflex.net/kategorie/94.html

    //Jakob "Jaken"

    SvaraRadera