måndag 14 februari 2011

Puttrar på...


Akvariet är i fas. Fiskarna äter, euphylliorna lever och sumpen är ljudlös. Känns som att allt fungerar precis som jag önskat och nu är det egentligen inte så mycket man kan göra mer än att vänta. Jag är övertygad om att det är den smartaste sättet att gå tillväga om man vill att karet ska fungera i längden. Fylla på med fisk i omgångar och inhandla koraller i lugn takt.

Hade rätt så generös grönalgtillväxt de första dagarna så jag drog ner belysningstiden på MHn till endast 4 timmar tills vidare. De koraller jag har i nu är de två euphylliorna som gick i RSM burken tidigare plus en anthelia-fragg som jag har fått av Erik. Alla helt orörda av Xanthometoponen. Än så länge.

Högst på önskelistan just nu står en Deltec UV-C och en Salarias faciatus.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar