torsdag 3 februari 2011

Boxen

Haft lite problem med överrinningsboxen som har på något sätt samlat på sig luft att den tillslut lägger av. Det var en kväll här då jag kom hem och såg att akvariet var ovanligt välfyllt. Som tur har jag räknat ut att även om sumpen blir tömd så överfylls inte akvariet. Men ändå irriterande att det ska hålla på att rackla.

Skrev av mig lite på Saltvattensguidens forum och fick genast fiffiga svar bland annat från "Manne" som rekommenderade att koppa på ett powerhead med luftinsug via boxen. På så sätt suger powerheaden ur luften kontinuerligt och jag slipper oroa mig att boxen ska stanna. Nackdelen är ju att det är ännu en synlig pryl i akvariet. Aja, bättre det än en torrkörd sump.


Här har ni tråden som jag fick hjälp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar