lördag 2 oktober 2010

Bänkbygge etapp 1½


Underligt att det kommer sig att jag bloggar sena kvällar. Men tro inte att jag sitter uppe om nätterna, lägger mig oftast direkt efter jag bloggat klart. ;)

Var och köpte färg igår (läs: fredag) och tog tag i målarpenseln ikväll. Det blev en halvblank svart lackfärg fastän jag egentligen var ute efter en helmatt. Men att hitta det man vill ha på storheden mitt i ruschen är inte det lättaste. Varken Biltema, Coop Bygg, Rusta eller Jula hade hemma rätt färg. Så det blev tillslut andrahandsvalet.

Hur som. Offrade min redan nerfimpade matta som jag haft hoprullad i garderoben. Äntligen kom den till nytta. Härnäst blir det att fixa en skiva till baksidan för att stadga upp det ännu mer. Sen är det bara att lösa luckfrågan.

Ha en läcker helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar