torsdag 18 mars 2010

Omstrukturering!

Jag och Erik fick ett ryck idag då vi kände att kvällen var vigd åt projektering. Sagt och gjort, började med ett vattenbyte i vanlig ordning då jag insåg att man kanske ska pytsa ner lite av den 20 kg levande sten som jag köpt av Nicke för ett par veckor sedan. Notera att den stenen har puttrat i en tunna med en cirkulationspump sen jag köpte den.

Vi börjar med en...två...eh...TRE feta stenar. Ser ju ut att bli riktigt snyggt. Det slutade med att vi hivade i all sten och fick till ett redigt rev. Karet såg genast mycket större ut och fiskarna verkar vara lite gladare (vi säger så).

Nu har jag dock fått höra att det kanske inte är så jättegenialt att slänga i för mycket levande sten på en gång i ett befintligt igångkört akvarium, då en mängd döda bakterier frigörs från den nya stenen. Visst kan det ske men jag tror inte det ska vara någon större panik, akvariet är så väl inkört redan och händer det något får jag väll ta ett snabbt vattenbyte helt enkelt.

Såhär blev resultatet i alla fall, i inlägget före ser ni även en bild hur det såg ut före "rescapingen".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar